Singapore

21 juli 2013

Vrijdag 19 juli. Vandaag beginnen we de dag met een wandeling door de botanische tuinen. Nou ja, wandeling, het is meer een wandeltocht, want de tuin is zo groot dat je er met gemak een halve marathon kunt lopen zonder meerdere keren over hetzelfde stuk te moeten. De tuin is erg mooi, maar helaas weinig in bloei. Het si blijkbaar nu niet echt het seizoen hiervoor. In de botanische tuin kunnen we ook nog naar een orchideeëntuin (klinkt wat duf, maar verassend leuk) en zo kunnen we toch nog bloeiende bloemen zien.

Na een redelijke maaltijd in een food court vervolgens op weg naar het Marina Bay gebouw. Een mega hotel tussen de wolkenkrabbers met een zwembad op het dak (verdieping 56). Het is helder weer, dus we kopen een kaartje om even op het dak rond te kijken. Dat levert weer wat mooie foto's op. Na nog wat in de omgeving rond te hebben gelopen, nemen de metro naar Chinatown. Daar gaan we op zoek naar het food court voor ons avondeten. Allebei een portie noodles met varkensvlees of kip en een fles bier en we kunnen er weer tegenaan! 's avonds bezoeken we het grootste casino van de wereld onder het Marina Bay hotel. Het casino heeft meer dan 500 tafels en daarnaast nog minstens hetzelfde aantal speelautomaten. Niet normaal! Apart is dat je bijna nergens in Singapore mag roken, maar dat dit in het ene gedeelte van het casino wel mag (bij de tafels). Verder wordt een alcoholisch drankje drinken niet aangemoedigd overal is gratis koffie, thee en frisdrank te verkrijgen, maar nergens is een bar waar je een biertje kunt bestellen. Uiteindelijk vinden we uit dat je hiervoor een medewerker van het casino moet vragen en dan kan je toch wat bestellen. Het is een mooie avond, maar helaas niet de jackpot gewonnen..

De volgende dag (zaterdag) gaan we richting de wijk Little India. Hier stikt het van de marktkraampjes met kleding, speelgoed, prullaria en ook groente, fruit, vlees en vis. Het is een flinke drukte en met de zon vol op sterkte (geen bewolking) is het best een opgave om overal wat goed doorheen te komen. Aangezien we in klein India zijn, eten we tussen de middag ons eerste echte Indiase gerecht, samengesteld door wat mannen achter de balie van het restaurantje (kip met groeten, rijst en een milde dip). Erg lekker en gelukkig niet al te scherp.

De rest van de dag verblijven we op Santosa eiland waar we met een kabelbaan naar toe gaan. Een soort vakantieresort aan het water/strand met allerlei themaparken, shows en winkels. Iets waar de mensen hier gek op zijn. Al met al weer een lange dag met veel afwisseling!

Vanavond zetten we de rugzakken weer klaar om verder te reizen. Morgen om 9.15 uur vertrekken we met de bus vanuit Singapore naar Melakka. Benieuwd hoe dit gaat verlopen!

1. Rolf en Tjallie:
    21 juli 2013
    Hallo, mooie belevenissen, hebben jullie altijd alle spullen bij jullie en hebben jullie veel last van de hitte?
    Goede reis verder, we volgen jullie op maps.
  2. Judith van de Wouw:
    22 juli 2013
    Ha verre reizigers, mooi om jullie zo te kunnen volgen. We zijn benieuwd naar het contrast tussen Singapore en het volgende reisdoel. We blijven jullie volgen! groetjes en genietse.
  3. Ingrid Veenstra:
    22 juli 2013
    Jammer van die niet-gewonnen- jackpot, maar toch in het grootste casino geweest!! Super!
    Ben erg benieuwd naar het vervolg van jullie reis.
    Wij zweten lekker door op Woudstate... Veel plezier!!
  4. Marcella:
    23 juli 2013
    Ik ben via Jan bij jullie reisverhalen beland. Singapore klinkt als een leuke, afwisselende stad. Ik ben benieuwd naar jullie avonturen in Maleisië!